Οι ανάγκες της αγοράς έχουν οδηγήσει σε μία βασική κατηγοριοποίηση των προσφερόμενων προϊόντων στο χώρο του φαρμακείου. Ο εξοπλισμός φαρμακείου μπορεί να είναι μέρος μιας ανακαίνισης ή να αποκτηθεί ξεχωριστά. Είναι απαραίτητο να είναι λειτουργικός και αξιόπιστος ώστε η εξυπηρέτηση των πελατών να είναι άμεση και αποτελεσματική.
Στην αγορά κυκλοφορούν προκατασκευασμένες λύσεις αλλά και κατά παραγγελία. Το φαρμακείο είναι ο προσωπικός χώρος και με βάση τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του φαρμακοποιού μπορεί να σχεδιαστεί. Ξύλο, γυαλί, μέταλλο, πλεξιγκλάς αποτελούν τα βασικά υλικά πάνω στα οποία χτίζουμε ένα project. Από εκεί και πέρα, οι επιλογές είναι πάρα πολλές και σταματούν εκεί που ο κάθε φαρμακοποιός βάζει τα όρια του (οικονομικά και αισθητικά). Γεγονός είναι ότι σε μία ολοκληρωμένη ανακαίνιση τόσο τα έπιπλα όσο και τα υπόλοιπα στοιχεία (διακόσμηση, φωτισμός κ.λπ.) αποτελούν πολύ σημαντικά εργαλεία γι’ αυτό που αποκαλούμε εμπορική αρχιτεκτονική.
Τα βασικότερα στοιχεία εξοπλισμού παρουσιάζονται παρακάτω:
- Η εύκολη εύρεση των φαρμάκων, η αποφυγή οποιουδήποτε πρόσθετου στοιχείου για την αντικατάσταση των φαρμάκων, οι προβλεπόμενοι χώροι για ειδικά προϊόντα, όπως τα ομοιοπαθητικά, τα χημικά ή ιδιαίτερα μεγάλα προϊόντα καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις κάθε back-office. Οι συρταριέρες φαρμακείου αποτελούν το βασικότερο στοιχείο για την λειτουργία του φαρμακείου με απώτερο στόχο να υπάρχουν όλα τα φάρμακα ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα και υπό έλεγχο.
- H γόνδολα είναι απαραίτητο μέσο προβολής μιας και μπορεί να μετακινήσει το ενδιαφέρον των πελατών. Με ειδικές θεματικές προβολές, χτυπητές προσφορές ανάλογα την εποχή και προωθητικές ενέργειες συνεργαζόμενων εταιριών, οι πελάτες εστιάζουν πάνω στις γόνδολες. Μία ειδικά σχεδιασμένη γόνδολα, τοποθετημένη επάνω στην πορεία των πελατών προς τον πάγκο εξυπηρέτησης, αποτελεί τον ιδανικό τρόπο προβολής και προώθησης των προϊόντων. Ανάλογα φυσικά με το στιλ και την ταυτότητα του φαρμακευτικού χώρου, μπορεί να διαλέξει μέσα από μία μεγάλη ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων.
- Οι πάγκοι εξυπηρέτησης και ταμείου πρέπει να είναι εργονομικά σχεδιασμένοι ώστε να διευκολύνουν τον εργαζόμενο και σε περίοπτη θέση ώστε να γίνονται άμεσα αντιληπτοί από τους πελάτες.
- Οι βιτρίνες του καταστήματος είναι αναγκαίο να είναι εντυπωσιακές ώστε να μαγνητίζουν τα βλέμματα των περαστικών! Συνήθως υπάρχει ανάγκη θέσης για την ανάρτηση αφίσας, με εναλλαγές σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η οθόνη για την προβολή των εφημεριών εντάσσετε αρμονικά στο σύνολο της βιτρίνας.
- Η σήμανση του φαρμακείου με σταυρό, επιγραφή , ηλεκτρονικά μηνύματα παίζουν σημαντικό ρόλο ώστε η παρουσία του φαρμακείου να γίνεται αισθητή από μεγάλη απόσταση. Επίσης αυξάνεται η πιθανότητα προσέλκυσης νέων πελατών, η επικοινωνία μαζί τους και η μετάδοση της εικόνας του φαρμακείου.
- Προαιρετικό αλλά απαραίτητη είναι η ύπαρξη εξειδικευμένου ψυγεία φαρμακείων ιδανικά για την αποθήκευση φαρμάκων και την άριστη διατήρηση ευπαθή προϊόντων. Τα κοινά ψυγεία πολλές φορές δεν επιτρέπουν την φύλαξη των φαρμάκων σε άριστη κατάσταση, οπότε καλό είναι να αποφεύγονται.
Σε ένα φαρμακείο με αυξημένες πωλήσεις στα φάρμακα καλό είναι να διαθέτει κι ένα ρομποτικό σύστημα, το παρέχει έξυπνους τρόπους αποθήκευσης ελέγχοντας τα αποθέματα και τις ημερομηνίες λήξης. Η ευελιξία τους τα καθιστά ιδανικά για όλους τους τύπους φαρμακείων που θέλουν να επωφεληθούν από τον αυτοματισμό ή απλά διαθέτουν περιορισμένο χώρο στις εγκαταστάσεις τους και χρειάζονται βοήθεια στην καθημερινή διαχείριση των εργασιών τους.
Το τελικό αποτέλεσμα δείχνει μια συνέργεια μεταξύ του κτιρίου, της εσωτερικής διακόσμησης και του εξοπλισμού δημιουργώντας ένα περιβάλλον αποτελεσματικό και διακριτικό, εκφράζοντας την τελειότητα και την κομψότητα, πείθοντας τον πελάτη να αγοράσει από την πρόκληση της εμπιστοσύνης.